16
Ian
10

Cum să iubeşti pe cineva care se “iubeşte” prea mult pe sine

Ieri a fost ziua lui D. În ciuda aşteptărilor anumitor persoane, nu a fost deloc dificil să mă abţin de la a nu o suna. Totuşi, mi-am ridicat nişte întrebări şi aş vrea să vă împărtăşesc răspunsurile la care am ajuns.

În toamnă am ajuns la un fel de fund al sacului, din punct de vedere emoţional. Dacă mai era ceva de scotocit, ar fi fost prea mult pentru mine, prea dureros. Aş fi trăit cu piciorul într-un trecut care nu îmi mai afectează prezentul decât prin amintiri şi prin urmele care au rămas în mine. Ceea ce am pierdut, la ce am renunţat, în urma relaţiei cu D. este speranţa că iubirea le rezolvă pe toate. NU, doar iubirea nu rezolvă.

Cum să îi iubeşti pe oameni fără să îi judeci?

Frumuseţea libertăţii pe care o au oamenii stă în puterea lor de a alege. Atunci când mă uit la cineva, nu îi observ doar limbajul, vestimentaţia şi comportamentul. Îi observ tiparele, mimica şi tot ceea ce poate să îmi spună ceva despre tendinţele şi preferinţele lui. Mai mult decât toate, despre obiceiurile lui.

Vezi tu, pentru cei care au binecuvântarea de a nu se confrunta cu realitatea suprinderii atât de bune şi rapide a acestor tipare, mai există speranţa. Speranţa că acel om poate fi frumos. “Frumos, adică aşa cum e în ochii mei. Dar cui îi pasă de ochii mei? Persoana respectivă nu s-a născut ca să fie frumoasă în ochii mei. Aşadar, pentru cine te iubesc? Pentru cine eşti, sau pentru cine îmi doresc să devii? A te iubi fără a te înţelege pe tine, cea care eşti acum, este vis. A te iubi pe tine, cea de acum, fără să mă gândesc la cine poţi să devii, este limitarea imaginaţiei. Aşadar… ce pot să fac este să sper. Să sper că iubirea mea are puterea să te schimbe.”

Şi chiar de aş oferi această dragoste cuiva cu o inimă caldă, nu va conta. Căci dincolo de inimă, este caracterul. Caracterul, care este în egală măsură prieten şi duşman al fiinţei iubite. Caracterul, sau lipsa lui.

Aşa că dacă nu pot să sper, pentru că deja cunosc prea bine realitatea intuită şi demonstrată (chiar şi atunci când nu am crezut în intuiţie), atunci măcar pot să mă bucur de libertate. De libertatea persoanei iubite… de a alege între grade mai nuanţate de întuneric.


5 Responses to “Cum să iubeşti pe cineva care se “iubeşte” prea mult pe sine”


  1. 1 lexai
    17/01/2010 la 4:13 PM

    Ok. Mi se pare crunt ca inca, dupa un an, inca mai suferi si iti pui intrebari pe care ar fi trebuit sa le dai drumul de ceva timp. Apreciez ca esti deschis si ca iti spui sentimentele atat de usor, dar nu cred decat ca te adancesti intr-un moment in care vrei sa ramai blocat. “What dreams may come” este unul din filmele mele preferate si crede-ma ca ce ai simtit tu, am simtit si eu timp de 9 ani pentru o persoana care s-a dovedit ca nu a meritat pana la final. Te inteleg perfect in sensul ca era o enigma si pentru mine “trezitul” asta, insa nu cred ca are sens sa iti pui intrebari la care nu vei primi raspuns. Sunt oameni si oameni si din pacate trebuie sa iti spun ca nu ai insemnat atat de mult incat dragostea ta sa o schimbe atat de mult. Oamenii care se schimba din dragoste, o fac pentru ca simt sa faca asta, doresc sa faca asta. Daca tu stai si te gandesti la o persoana pentru care nu ai contat atat de mult sa se schimbe, sa se trezeasca, atunci tu esti cel vinovat. Citeam intr-un articol, nu mai stiu cand ca adevarata dragoste nu este cea care de face sa devii violent, sa suferi, sa plangi, sa nu mai vrei sa simti.
    Cat despre prietenul tau, a iubi fara a judeca, cred ca este cel mai frumos, dar si cel mai greu. Oamenii nu apreciaza si nu stiu sa o faca. Nici nu vor sa invete. Suntem facuti sa judecam, sa aratam cu degetul. E greu sa alegi calea grea, sa vezi ca nu esti perfect si ca greselile pe care le face cel de langa tine, le-ai facut si tu candva sau le vei face candva, sa iti dai seama ca de fapt toti suntem la fel si nu exista de fapt “Eu sunt mai bun decat tine”. Nu stiu daca intelegi ce vreau sa spun si nici nu cred ca e neaparat nevoie. Oricum, cred ca asa cum vezi tu lumea, oamenii, ar trebui sa conteze in primul rand pentru tine, fara sa stai sa te gandesti “daca ar vedea oamenii ce vad eu….”. Daca ar vedea oamenii ce vezi tu, nu ar mai fi nimic vesel ci totul foarte profund, aproape de trist. Mai ales in perioada asta a ta. E greu sa gasesti un echilibru cand dezamagirea, tradarea, suferinta sunt atat de coplesitoare, insa e si mai greu cand te cufunzi in ele crezand ca nu mai exista “lumina” in lumea asta. Imi cer scuze daca am interpretat eu ceva gresit si am comentat aiurea.
    Pana una alta, iti dedic o melodie

  2. 20/01/2010 la 11:39 PM

    Daca iubesti pe cineva care se iubeste prea mult pe sine poate nu iubesti persoana care trebuie…http://www.afladespre.ro/iubirea_un-joc-de-noroc-255.htm

  3. 3 roxime
    18/03/2010 la 4:30 PM

    Mda, exact cum spunea Petre Tutea:”Libertatea o aseman cu o franghie agatata de undeva ,de sus. Te poti urca pe ea la cer, participand la actul mantuirii tale crestine, sau poti sa cobori in intuneric.BIPOLARITATEA LIBERTATII !!”.
    Ce trebuie sa nu pierzi tu din vedere este ca “toate lucreaza spre BINELE celor ce-l iubesc pe Dumnezeu ” . Dezamagirea ta e mare pt ca, am eu senzatia, pana la urma au fost si niste asteptari.
    Cum spunea cineva: atunci cand nu vei mai avea nimic, o sa-ti dai seama ca Ti-a ramas El. Iti doresc sa nu ajungi in situatia in care sa pierzi tot; potrivit spuselor lui Murfy(sper ca am scris bine),intotdeauna e loc de mai rau!
    Exista Cineva care ne iubeste neconditionat, numai El stie cum! Eu, din pacate, inca, n-am descoperit!Probail daca as fi reusit as fi invatat de la EL sa iubesc si eu neconditionat.
    Coborarea asta in intuneric, din punctul meu de vedere, este foarte periculoasa!Reprezinta o vulnerabilitate! Sper sa-ti dea Dumnezeu binecuvantarea Lui sa poti trece peste incercari!

  4. 4 roxime
    18/03/2010 la 4:44 PM

    Pentru momentele triste la mine functioneaza cu melodia celor de la Morandi “Colors”, desi am fost blamata pentru lipsa de inspiratie de a savura o astfel de muzica! Sper sa aiba acelasi efect si la tine!
    Si ar mai fi cineva:


Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 110,171 afisari din 8 oct 2008

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

