27
Mar
09

Umbrela

Acesta este un episod clasic, memorabil al relaţiei mele cu D. La sfârşit vă spun şi ce mi-a venit cu asta acum…

La un moment dat, vorbind cu D. pe mess, am stabilit să ne vedem în oraş după ce iese de la lucru. Afară ploaua. Nu foarte tare, dar nici neglijabil.  D. s-a arătat puţin reticentă în direcţia ideii de a ne întâlni. Ulterior urma să aflu că supărarea ei provenea din aşteptarea ca eu să vin să o iau de la servici cu umbrela pentru că ea nu îşi luase una şi era răcită.

Aşa că am aşteptat-o la locul întâlnirii, relativ nemulţumit de faptul că întârzia (asta era o „armă” preferată de şicană reciprocă, pentru oricât de puţin era vorba) şi destul de sigur că din nou a fost vorba despre o aşteptare neîmplinită şi nerostită de-a ei.

Of course, atunci când a venit, era foarte nervoasă, dar m-a văzut destul de ferm în expresie şi s-a speriat la gândul că poate mă hotărâsem să ne despărţim (asta era fobia ei preferată, deşi pe prncipiul „unde dai şi unde crapă” lucrurile s-au petrecut împotriva aşteptărilor ei).

În urma acestei experienţe, în care ea se aştepta ca eu să-i citesc gândurile şi să îmi mai şi asum grija parentală pentru ea pentru că nu fusese în stare să aibă grijă de ea suficient de bine, deşi am reuşit să o ajut să înţeleagă, atunci, acolo, că am nevoie de comunicare verbală expresă pentru îndeplinirea anumitor cereri, am rămas cu un gust amar. Acest gust amar urma să fie confirmat de reproşurile pe care mi le-a făcut la o lună după despărţire.

În metrou, i-am lăsat umbrela mea, ca data viitoare să aibă şi să ţină minte să aibă grijă de ea. A fost o vreme în relaţia mea cu D. când ea cerea anumite lucruri pe care eu chiar dacă le consideram mofturi sau cazuri de lipsă de comunicare asertivă (aşa cum a fost cazul cu umbrela), le împlineam, iar ea îşi dădea seama că erau exagerări, aşa cum a fost în acea situaţie. Şi au fost apoi, mai multe situaţiile în care oricât de mult ofeream, întotdeauna era necesitate pentru mai mult, ca un hău al sufletului ei în care oricât de multe umbrele ar avea deasupra capului, parcă tot ploua…

Povestea umbrelei respective, despre care nu mai ţin minte dacă era o banală umbrelă de 8 lei cumpărată la Universitate sau una făcută cadou de mama. continuă cu revenirea ei în posesia mea cu ocazia faptului că atunci când D. a rupt prima oară relaţia în noiembrie, şi a plecat cu trântire de uşă în spatele ei şi cu o electrizare nervoasă, a uitat umbrela pe hol.

Am păstrat umbrela, pentru că era singura pe care o aveam şi pentru că nu mi-o mai ceruse înapoi. Între timp, am sperat că poate şi-a luat propria ei umbrelă…

Acum vreo săptămână, am pierdut umbrela în tren. Am uitat-o, rătăcit-o pe undeva… Era încă bună. Sper să folosească şi altcuiva. Câteodată, oricât de puţin plouă, tot te uzi, cu sau fără umbrelă… Ceea ce contează este să ieşi în stradă şi să mergi pe drumul tău oricum…


4 Responses to “Umbrela”


  1. 1 bistosh
    27/03/2009 la 2:49 PM

    Si eu am avut o relatie care nu a mers si desi, am iesit cu greu din ea, am inteles o gramada de lucruri. De fapt, tocmai de aia am aflat o gramada de chestii, pentru ca am renuntat cu greu la ea.🙂

  2. 2 sicanderamtanaraerambatrana
    17/04/2009 la 9:15 AM

    Si daca ai aflat ca o femeie are asemenea dorinte pe care nu le exprima, dar spera ca cel de langa ea sa le inteleaga, ai fost mai atent? Ploua. Era deci … normal (oarecum) sa fie nevoie de o umbrela. Ea n-a indraznit sa-ti spuna sa vii s-o iei, tu nu te-ai gandit. Sunt femeie si inteleg frustrarea ei:D. Si as vrea ca barbatii sa aiba totusi capacitatea de a pune intrebari banale si enervante de tipul „Ti-ai luat umbrela?” Ar fi rezolvat multe…


Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 123,896 afisari din 8 oct 2008

