04
Sep
09

Si aceea a fost seara dupa care nimic nu a mai fost la fel

Am reluat în posturile din ultima vreme de la categoria „Povestea între D. şi mine” ceea ce s-a întâmplat anul trecut pe vremea aceasta în ideea de a oferi o perspectivă care să ajute la înţelegerea şi perceperea lui D. într-o manieră cât mai completă din partea cititorilor, în speranţa că dincolo de impresiile deja formate, există dorinţa de a înţelege şi nu de a judeca.

La un moment dat, în timpul primei „săptămâni de miere” pare că lucrurile erau minunate. Vorbeam cu prietena mea cea mai bună, şi îi spuneam că nu ştiu ce tot îmi spune D., că este ceva îngrozitor, care va schimba lucrurile, pe care nu îndrăznea încă să mi-l spună. Ţi s-a întâmplat, până acum, să ai parte, o perioadă de câteva zile, de ceva care ţi se pare atât de frumos, atât de incredibil, comparativ cu ceea ce ai avut până atunci?

În dimineaţa în care voiam să îi dau banii pentru partea mea de vacanţă la Paris pe care o stabilisem,  în tramvai, mi-a evitat privirea şi parcă s-a abţinut să nu plângă. Mi-a spus că nu merită atâta fericire, şi că vom discuta diseară.

Seara, vine pe la ora 11, şi începe să-mi povestească, tocmai se întorsese de la o prietenă căsătorită recent cu un bărbat pe care nu-l iubea. Se pare că asta e o tradiţie, în colivia lui D., ca femeile să se căsătoreascăde convenienţă. Se agaţă de gâtul meu şi începe să plângă. Îmi spune că este împreună cu un bărbat, de 5 ani de zile, cu care locuieşte, dar de care s-a îndepărtat, şi nu ştie dacă mai vrea să mai rămână împreună.

"Summer Red" Copyright (C) Adina Florentina Toma

„Summer Red” Copyright (C) Adina Florentina Toma

Ar putea părea superficial ca după o săptămână de stat împreună să fie atât de îndrăgostită, dar vă asigur că atunci când mi-a spus „Îmi este frică să nu te pierd!”, chiar simţea asta. Am văzut-o pe D. minţind, şi ştiu că atunci nu minţea.

Răsăritul care se preconiza la început întrevedea  şi o furtună pe parcurs…

Aş fi putut, în acel moment, să o dau afară pe uşă şi să fac ceea ce i-am spus că sunt în stare să fac, să îi întorc spatele şi să nu o mai văd niciodată. Dar… au fost alte aspecte pe care le-am luat în considerare.

Fiecare persoană are dreptul la o şansă. Asta înseamnă că nu pot să judec pe cineva exclusiv după primele impresii comportamentale, sau după un fapt de viaţă, ci vreau să cred în latura bună a acelei persoane sau a acelei situaţii. Nu cred că dragostea este învinsă. Nu cred că răul învinge binele. Nu şi în realitatea mea. A fost o dragoste de zăpadă? Poate, dar nu şi pentru mine.

Foarte multă vreme, am renunţat. Am lăsat de la mine. Ţin minte că, la un moment dat, acum câţiva anii, cel mai bun prieten al meu de atunci, după ce a câştigat o funcţie profesională de conducere pe care o doream eu şi pentru care candidaserăm cot la cot, a ajuns să fie împreună şi cu fata de care eram îndrăgostit în perioada respectivă. Of course, după 6 săptămâni, s-a plictisit de ea şi i-a făcut vânt. Apoi a abandonat şi poziţia pe care o câştigase, timp în care eu făcusem treaba de subordonat, inclusiv şi să duc coşul de gunoi atunci când femeia de servici nu făcea asta. Am rămas prieteni, dincolo de asta, pentru că întotdeauna am considerat prietenia mai importantă decât o relaţie, care poate să treacă sau să vină. Şi am înghiţit de-a lungul timpului muuuulte lucruri care nu mi-au plăcut, pentru că „aşa era bine”, „aşa se cuvenea”, „aşa se cădea”. Ei bine, nu şi asta. Nu atunci. Nu aşa. Acela a fost momentul meu. Şi am decis să îl iau şi să îl folosesc. Pentru că, atunci când mă uitam în ochii ei, vedeam puterea de a lua acest obstacol şi de a-l zdrobi în întregime, folosindu-mă ca de o pârghie de ceea ce era în sufletul ei, pentru mine. Aceasta era dragostea mea, şi aveam de gând să o dau cui doream eu.

"So close no matter how far" Copyright (C) Adina Florentina Toma

„So close no matter how far” Copyright (C) Adina Florentina Toma

Şi, bineînţeles, ar fi fost cam ipocrit din partea mea, ca să nu zic, chiar lispit de sens, să mă opresc atunci, din perspectiva că D. nu a fost prima femeie care mai era împreună cu cineva atunci când mi-a propus să fim împreună (o mai ţii minte pe Veveriţa?). De fapt, cam o treime din femeile cu care m-am întâlnit în 2008, mai aveau o relaţie, de care nu îmi spuseseră iniţial.

Ţin minte că acum vreo 3 ani, am primit avansuri inclusiv de la o nevastă de preot. Deci… era clar că nu era ceva în legătură cu anumite cazuri izolate, e ceva în legătură cu mine care se încadrează în psihologia feminină care acţionează ca un magnet pentru femeile care apucă să mă cunoască puţintel mai bine…

Şi, a propos de asta, ca să nu rămână cineva cu impresia că pe blog am scris numai despre D. (deci am scris şi despre alte femei), ci să înţelegeţi că este un blog care vorbeşte despre o anumită atitudine,  vă invit să (re)citiţi, în afară de cel despre veveriţe, următoarele articole:

Controlul asupra sexului, inspirat de C.J. , căreia i-am dat ignore, despre care am scris aici.

“Vreau(!), fă-mi(!), dă-mi(!)” sau diferenţa între orgoliu şi dragoste

Cele 3 tipuri de femei

Ego-ul şi sinele autentic: pe care îl pui în lumină şi pe care în întuneric?

Fetiţa cu chibrituri…

De ce (nu) (mă) cunoşti

Tu ce ai de spus să-mi păstreze interesul? Nimic? NEXT!

Tu cât de mult îţi doreşti să înveţi să vâsleşti?


8 Responses to “Si aceea a fost seara dupa care nimic nu a mai fost la fel”


  1. 1 roxime
    08/09/2009 la 2:33 PM

    Si daca este de fapt o capcana in care ai cazut pana la urma? Trebuie sa recunosti ca din moment ce ai ocolit situatia de atatea ori, ai fost constient de gravitatea faptului. Ce te-a determinat in momentul *x* sa renunti la principiul respectiv?
    Iti vorbesc din situatia cuiva care a facut o greseala similara,nu ca si continut, ci ca si gravitate si care s-a mai si indreptatit pana si-a dat seama ca de fapt totul se plateste! Si care sufera repercusiunile prin suferinte ce par ca nu se mai sfarsesc!
    Nu mai stiu ce sa cred! As fi tentata sa cred ca e Iubire pt ca durerea e atat de profunda si nu se poate stinge cu nimic,ca si sentimentul care, dupa cum se spune, nu poate fi confundat,dar daca are la baza incalcarea unui principiu , ce fel de Iubire poate fi?
    Si Iisus ne indemna sa cladim pe baze solide pt ca temelia sa ne ajute in constructie. Daca temelia este subreda, ce putem face pt ca ceea ce construim sa fie durabil?

  2. 2 lolita26
    08/09/2009 la 9:06 PM

    unul din putinele lucruri de care sunt sigura pe lumea asta este ca dragostea nu raneste! e un criteriu, probabil principalul criteriu dupa care ma ghidez ca sa-mi dau seama cat de sanatoasa este relatia pe care o am la un moment dat.
    nu ma surprinde faptul ca ai acceptat sa fii concurentul iubitului oficial. nu ma surprinde nicio fapta a unui om indragostit. pot doar sa sfatuiesc oamenii sa faca diferenta intre a iubi ca un prost si a iubi ca un nebun.
    eu n-as putea iubi un barbat care ma pune in balanta cu alta femeie. m-ar durea, m-ar injosi, m-ar murdari.
    felul cum a pus D problema in seara aceea nu ma mira deloc. e foarte in stilul ei. deja orice ai povesti despre ea, nu face decat sa-mi intareasca parerea pe care o am deja. problema este, insa, ca parazitul si-a gasit gazda. daca nu erai o gazda buna, nu te-ar fi parazitat. ai dreptate tu, e ceva in atitudinea ta care atrage o anumita categorie de femei. si mie mi s-a intamplat acelasi lucru. tarziu mi-am dat seama ca atrag un anumit gen de barbati. am sapat pana la radacina lucrurilor, am aflat cauza si am tratat-o. acelasi lucru trebuie sa-l faci si tu. pentru ca din tot ce ai povestit pe site-ul asta, nu prea ai avut nicio relatie sanatoasa.

  3. 3 lolita26
    08/09/2009 la 9:22 PM

    P.S.: interesanta teoria asta, daca ceva e prea frumos ca sa fie adevarat, sigur nu este. zilele trecute ii spuneam unui amic ca as vrea sa-mi sterg unul din tatuaje. si mi-a zis ca un tatuaj nu-l faci ca sa-l stergi :))))))… tipul asta pe care il cunosc de vreo 7 ani, mereu lanseaza teorii de-astea de raman fara replica. asadar, acum exista ciclul „un tatuaj nu-l faci ca sa-l stergi” in care pot incadra cu succes si teoria ta ca lucrurile frumoase nu sunt adevarate🙂. poate nici angelina jolie nu e adevarata. poate nici delta dunarii nu exista, nici praga, nici curcubeul dupa ploaie etc etc.
    lasand ironia, teoria e cumva deplasata. bine, bine, o sa zici tu, uite dovada, era prea frumos ca sa fie adevarat si chiar n-a fost. ok. ai impresia ca orice iubire de pe lumea asta e reala? evident ca nu. fiecare iubire in parte, indiferent de intensitatea ei, este un proces de autosugestie. iubesti o imagine pe care ti-o creezi in mintea ta, iubesti o iluzie. si cand incepi sa descoperi defectele partenerului sau acele trasaturi/apucaturi care nu sunt in concordanta cu imaginea din mintea ta, iubirea se naruieste pana dispare.
    fiecare relatie, la debutul ei, este perfecta. apoi omul pe care il iubesti, iti arata, de cele mai multe ori fara sa vrea, ca imaginea pe care ti-ai construit-o despre el, este falsa.
    pana la acest moment ai descoperit doar ca ideea pe care ti-ai creat-o despre relatia voastra nu era adevarata. dar inca o iubesti pe D, pentru ca nu o vezi asa cum e ea cu adevarat. iti place iubirea asta. iti place sa simti si te intrebi ce te-ai face daca n-ai mai simti, daca n-ai mai avea la ce sa te gandesti, despre ce sa scrii… cat pustiu ar fi atunci in viata ta… nu e asa. cand vei invata sa-i dai drumul lui D, te vei simti liber. sunt convinsa ca va veni ziua cand vei cunoaste o femeie de calitate si, prin comparatie, vei realiza cat de josnica e D. dragostea e pretutindeni, e langa tine. trebuie doar s-o imblanzesti cu un zambet.🙂

  4. 4 dindragostepentrud
    09/09/2009 la 11:50 PM

    @ lolia26
    Am avut pana acum doar 2 relatii sentimentale. Cand am sa hotarasc sa deschid un blog si despre cea de acum 3 ani, am sa te anunt, ca sa imi poti comunica si niste concluzii pe o baza mai generala. Oricum, pana una-alta, multumesc de impresii.

  5. 5 lolita26
    10/09/2009 la 1:26 PM

    @dindragostepentrud

    barbatii mereu se agata de cuvinte, ca si cum ele ar spune ceva sau ar insemna ceva. cuvintele sunt doar un ambalaj care, ca orice ambalaj, au doar rolul de a acoperi… nu ai avut doar 2 relatii. ai avut mai multe. acum depinde si ce intelegi tu prin relatie. am impresia ca aplici sensul strict si restrans al cuvantului. pentru mine o relatie inseamna mult mai mult. cred ca ai avut o relatie cu D, cu I, cu veverita, cu tipa care lucra la guvern si nu-si gasea pantofi in magazinele din centru etc.
    citind toate aceste povesti despre femeile din viata ta, de cele mai multe ori ma crucesc si stau si ma intreb unde le gasesti pe minunatele fapturi. de fapt, nu le gasesti tu, ci te gasesc ele. stiu foarte bine despre ce vorbesc, pentru ca si eu am patit la fel.
    aceste relatii nu sunt deloc sanatoase, nu duc la nimic bun, iar aceste femei sunt niste varza-women. incearca sa nu mergi pe drumul asta ca intr-o stare de normalitate, pentru ca nu este.

    p.s.: inainte sa las acest comentariu, sub titlul textului imi arata ca sunt 5 comentarii, dar eu vad doar 4. lucrul asta mi se intampla frecvent si la celalalte posturi ale tale. de ce oare?

  6. 6 dindragostepentrud
    10/09/2009 la 8:02 PM

    @ lolita26

    Oricum, mi se pare ca am scris pe undeva intr-un post, ca principiu, nu ma uit la ce SPUNE o femeie, ma uit la ce FACE. Totusi, avand in vedere ca acesta este un BLOG, care presupune o comunicare preponderent la nivelul auditiv digital (Ad) – daca nu stii ce inseamna, google it – sunt nevoit sa folosesc cuvinte. Cuvintele au sensuri.
    Pentru a defini sensul cuvantului „relatie” iti recomand sa folosesti wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Intimate_relationship . Atunci cand ies de cateva ori cu o tipa in oras nu se cheama relatie. Inteleg ca pentru tine o relatie insemna mult mai mult, inseamna chiar o plimbare prin parc!
    M-a distrat enorm aliteratia „varza-women” :))
    La „comentarii” sunt trecute si pingbackurile (linkurile interne ale blogului de la alte articole catre acesta)
    Stiu ca asta nu e o stare de normalitate. De-asta nici nu am o relatie🙂
    Imi aduc aminte cu umor cum anul trecut in primavara am fost si pe la psihiatru, nu puteam sa dorm, sufeream de lipsa de afectiune🙂 Psihiatrul m-a trimis la plimbare si mi-a recomandat sa fac miscare, mi-a spus ca sunt sanatos la cap… si ca nu am o problema de lipsa de resurse, ci o problema in a le folosi…
    PS: Tu te incadrezi la categoria aceea despre care scriam recent, acele femei cu care, dupa experienta cu D., nu as iesi decat cel mult la o cafea…


Lasă un răspuns

